Tijd van voorbereidingen.. - Reisverslag uit Genemuiden, Nederland van Berdien en Esther - WaarBenJij.nu Tijd van voorbereidingen.. - Reisverslag uit Genemuiden, Nederland van Berdien en Esther - WaarBenJij.nu

Tijd van voorbereidingen..

Door: Berdien Kloosterman

Blijf op de hoogte en volg Berdien en Esther

01 Februari 2012 | Nederland, Genemuiden

Hoi allemaal,

Vandaag heb ik maar eens een weblog aangemaakt voor mijn tijd in Suriname. Want over 19 dagen vertrek al richting Paramaribo! Erg spannend allemaal..

Er is al een heel tijd van voorbereiding voor bij gegaan:
Allereerst moest ik de sollicitatieprocedure op school doorlopen. Oop 13 mei 2011 had ik mijn brief geschreven, op 6 juni 2011 had ik gesprek. Ik kreeg dezelfde dag nog te horen dat ik 'goed gekeurd' was. Maar.. dan moest er wel plek zijn in Suriname, in het Diakonessehuis. Dit duurde erg lang. Het was spannende tijd, want vanaf april/mei had ik al wel deelgenomen aan de voorbereidende module. Halverwege juli kwam dan eindelijk het doorslaggevende bericht. Yes, ik mocht heen!! En ik kon met mijn 3 vriendinnen mee naar Suriname..!
De voorbereidingen vonden in wisselend tempo plaats, omdat ik stage liep in Utrecht. Ook mijn reisgenoten liepen stage. Het regelen van een visum bleek nog niet de eenvoudigste procedure. Eigenlijk moest dit 3 maanden van te voren aangevraagd worden, maar dat is ons helaas niet gelukt. Gelukkig heeft dit geen problemen opgeleverd, en kunnen we volgende week ons visum ophalen!

Ik heb nu nog 2.5 week om de laatste dingen te regelen: mijn tas inpakken (help, dat wordt nog wat!), documenten ordenen, een stagewerkplan in elkaar zetten en dan ben ik klaar om te gaan!

Ik ga nog even genieten van mijn familie en vrienden en vooral van het weer. Het is fantastisch om ook nog winter mee te mogen maken!

Via deze weblog hoop ik jullie op de hoogte te houden van al mijn avonturen in Suriname. Ik denk dat ik reacties etc. erg leuk ga vinden.

Liefs,
Berdien.

  • 01 Februari 2012 - 20:57

    Erika Van Dijk:

    Hey Berdien,

    Super leuk om je hier te kunnen volgen. Zal doorgeven dat ze dat in de kwek kunnen zetten zodat iedereen je kan volgen. Natuurlijk heel veel succes daar en geniet ervan!
    Groetjes Erika

  • 01 Februari 2012 - 20:57

    Leendert Jan:

    Veel plezier en fijne tijd daar! Jahaa echt winterweer;) je kunt nog eem schaatsen in Nederland :D Enne is kijken dat je zolang zonder sjos kunt xd

    Groeten,

  • 02 Februari 2012 - 09:33

    Pa:

    Leuk Berdien, jouw verhaal!
    Geniet van de laatste weken in Nederland. Ik las dat het in Paramaribo +31 graden is op dit moment!

  • 02 Februari 2012 - 11:58

    Regine:

    Berdien! Leuk hoor.. Het is nu écht bijna zover;) Eerst nog even skiën, naar een concert en bijna 3 weekjes thuis en dan.... ga je echt weg! Geniet van de voorbereidingen ;)

  • 02 Februari 2012 - 15:30

    Dorien:

    Succes met je voorbereidingen. Ik ga je volgen op je blog als je niet meer in het kikkerlandje bent!

  • 02 Februari 2012 - 17:48

    Herman:

    Berdien, leuk om je zo nog een beetje in de gaten te kunnen houden ;) Maar eerst zaterdag nog skien!

  • 06 Februari 2012 - 21:15

    Renate D:

    Heel veel succes en plezier met de voorbereidingen! Ik hoop je blog elke keer te bekijken/te lezen!

  • 06 Februari 2012 - 22:55

    Cornelie:

    Oehh spannend Berdien! Weet helemaal hoe het voelt;) Good luck with the coming weeks. En geniet er vooral veel van! Liefs

  • 23 Februari 2012 - 18:37

    Hester Kloosterman:

    Leuke site hoor (L)
    En ook heb je er leuke foto's op staan!
    Xxxx Hes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Berdien en Esther

Actief sinds 01 Feb. 2012
Verslag gelezen: 1020
Totaal aantal bezoekers 58027

Voorgaande reizen:

04 Maart 2016 - 03 Juni 2016

India

14 Oktober 2013 - 20 December 2013

Vrijwilligerswerk kliniek Burkina Faso

24 Augustus 2013 - 27 Augustus 2013

Relax time

04 Februari 2013 - 08 Februari 2013

Studiereis Hbo-V

27 Augustus 2012 - 31 Augustus 2012

Praag

20 Februari 2012 - 02 Juni 2012

Stage voor opleiding hbo verpleegkunde.

15 Mei 2011 - 19 Mei 2011

Even er tussen uit!

Landen bezocht: